Zubné implantáty – Žilina

Zubné implantáty, rovnako ako aj iné implantáty, pomáhajú v medicíne nahradiť nefungujúce časti tela. V tomto prípade si môžete predstaviť zubný implantát ako umelý zubný koreň. Ak sa o ňom chcete dozvedieť ešte viac, ste tu správne!

Strata zubov je nepríjemná, no v dnešnej dobe sa dá vyriešiť jednoduchým lekárskym zákrokom. Titánový implantát pripomínajúci malú skrutku sa voperuje do čeľustnej kosti. Následne sa naň môže namontovať korunka, ktorá plne nahradí chýbajúci zub.

Zubné implantáty - Žilina

Prečo sú chýbajúce zuby problémom?

Chýbajúce zuby sú funkčným problémom a môžu spôsobiť ťažkosti pri prežúvaní potravín. Pri strate jedného z predných zubov, ide zároveň o estetický problém, ktorý človeku môže znížiť sebavedomie. Na chýbajúci zub reagujú aj zuby v okolí a začnú sa posúvať. Zub, ktorý je oproti môže začať rásť, pretože sa nemá o čo trieť.

Ako prebieha proces vkladania implantátov?

1. Konzultácia – Pacient by sa mal cítiť príjemne a bezpečne. Preto sa na začiatku stretne s implantológom, ktorý mu podrobne vysvetlí postup vloženia implantátov, dohodnú sa spolu na časovom pláne a pozrú sa aj na výber materiálov a celkovú cenu zákroku.
  2. Diagnostika – Pred samotným zavedením implantátu je nutné zhotoviť RTG a 3D snímok zubov. Na základe 3D snímok zubov, je možné zhodnotiť stav kosti, do ktorej za implantát založí. Pri jej optimálnom stave sa niekedy vkladá implantát okamžite po extrakcii zuba.Môže však nastať prípad, že kosť nebude mať dostatočný objem a vtedy je nutná predoperácia, pri ktorej sa pomocou augmentácie musí dostavať. Ide o bezbolestný proces v lokálnej anestéze. Rýchlosť hojenia je iná u každého pacienta, ale trvá približne 6 – 12 týždňov.
  3. Dentálna hygiena – Pacient absolvuje pred implantáciou celkovú dentálnu hygienu, kde sú mu odstránené nečistoty na zuboch, skontroluje sa celkový stav zubov a v prípade potreby sa nasadí liečba.
  4. Zavedenie implantátu – Implantát sa zavedie do čeľustnej kosti pacienta. Tento krok je veľmi rýchly a bezbolestný. Miesto implantácie môže byť po zákroku citlivé, prípadne môže jemne opuchnúť. Vtedy je vhodné chladiť bolestivé miesto zvonku.V tomto období neodporúčame športové aktivity ani inú telesnú námahu. Aspoň do vybratia stehov by mal pacient prijímať tekutú alebo kašovitú stravu.
  5. Obdobie hojenia – Po týždni je potrebné vybrať stehy. Následne treba počkať, kým sa implantát zrastie s kosťou. Toto obdobie trvá 2 – 5 mesiacov a implantát je zakrytý vhojovacím valčekom alebo provizórnou korunkou. Vďaka nim je možné normálne prežúvať.Veľmi ojedinele sa môže stať, že sa implantát s kosťou nezrastie. Vtedy je nutné vybrať ho a vložiť na miesto neho nový. U fajčiarov je zvýšená pravdepodobnosť, že sa implantát nezrastie na prvý krát. Ďalšími príčinami môže byť akútna infekčná choroba alebo príliš veľký tlak implantátu na kosť.
  6. Odtlačok pre vytvorenie korunky – Po vhojení sa môže zhotoviť odtlačok chrupu. Na základe tohto odtlačku môže vytvoriť zubný technik dokonale sediacu korunku alebo mostík. V ponuke sú korunky z rôznych materiálov, ktoré sa líšia v kvalite aj v cene.
  7. Nasadenie zubnej náhrady – Akonáhle je korunka vymodelovaná zubným technikom, môže sa nasadiť na vhojený implantát.  Ide o fixnú náhradu, no v prípade potreby sa môže dať dole a po upravení nasadiť naspäť.
  8. Pravidelné kontroly  Dentálna hygiena a kontroly na pravidelnej báze sú nevyhnutné pre dosiahnutie dlhodobej kvality zubných náhrad. Najdôležitejšie je však nezanedbávať ústnu hygienu doma. Aj napriek tomu, že nejde o naozajstný zub, ktorý by mohol napadnúť kaz, môže sa chemicky opotrebovať, čím sa mu skracuje životnosť.

Prečo si zo všetkých zubných náhrad vybrať práve implantáty?

• Koniec obmedzovania sa pri jedení. Pacienti sa viac nemusia báť jesť kukuricu či oriešky, ktoré mali predtým problém pohrýzť. Implantáty si poradia s každou potravinou ako zdravý zub.
  • Na rozdiel od bežného spôsobu upevnenia mostíka, implantáty neničia a nezaťažujú okolité zuby. Mostík sa môže upevniť na susedné zuby. Tie sa musia prispôsobiť, a preto sa obrusujú, čím sa môže skrátiť ich životnosť. Implantát sa ale vloží priamo do čeľuste a tým neovplyvňuje zuby naokolo.
  • Kosť bez zuba nie je vystavovaná stimulom, a preto slabne a ubúda z nej. Vďaka implantátu bude zaťažená a zároveň pevná dlhšiu dobu.
  • Implantáty môžu byť využité rôznymi spôsobmi. Môže sa na nich nasadiť korunka, mostík a môžu slúžiť aj ako bezpečnejšia opora zubnej protéze.
  • Titán, z ktorého sú zubné implantáty vyrábané, je dlhodobo využívaný medicínsky materiál a telo ho perfektne prijíma. Zatiaľ naň neboli zistené žiadne alergické reakcie.
  • Podobá sa pravému zubu, a preto zvyšuje sebavedomiezlepšuje výslovnosť.

Zubné implantáty – Žilina

Aká je životnosť zubných implantátov?

Na dĺžku životnosti implantátov má vplyv viacero faktorov. Skrátiť ju môžu ochorenia kostí, úrazy a nesprávna starostlivosť o zuby. Bez ochorení, so správnou dentálnou hygienou a pravidelnými kontrolami môžu vydržať zubné implantáty aj desiatky rokov.

Existujú rizikové skupiny?

Aj napriek tomu, že ide o malý a bezpečný zákrok, existujú skupiny pacientov, ktorým sa neodporúča zaviesť zubné implantáty.

Kontraindikátory pre zavedenie implantátov:

• dlhodobo znížená imunita
  • tehotenstvo
  • cukrovka, osteoporóza a vysoký krvný tlak v prípade, že nie sú liečené a pod kontrolou
  • nadmerné užívanie drog
  • chronický či akútny zápal ústnej dutiny
  • choroby pečene a kostí

Platí však, že najlepšie je prekonzultovať všetky pochybnosti s odborníkom, ktorý zhodnotí vhodnosť zákroku pre daný stav pacienta.

Objednajte sa k nám

Zabezpečte si zdravý a krásny úsmev!

Naša dentálna hygiena spolupracuje so skúsenými implantológmi, ktorí odborne zavedú zubné implantáty našim pacientom.

Našou parketou je potom vytvorenie krásneho úsmevu pomocou fixných náhrad. U nás teda môže implantát dostať svoju korunku.

Napíšte nám alebo sa objednajte a my vám odpovieme na vaše otázky!

Recenzie

Helena Woleková
5

Môžem len a len odporúčať .... veľmi milá, ústretová, šikovná a v neposlednom rade pekná pani hygienička Vám okrem svojej práce aj všetko vysvetlí pripadne poradí... s istotou môžem povedať, že prídem opäť.

Eva Vydrová
5

Vrelo odporúčam, bola som na dentálnej hygiene, milý prístup, jemne a pritom precízne spravená hygiena, dokonca aj moja 5ročná dcérka to zvládla hneď na prvýkrát bez problémov, krásne prostredie. A maximálna spokojnosť aj s vybielením zubov, jemne a s prirodzeným vybieleným efektom.....fantastická a hlavne dostupná cena. Ďakujem!

Robert Ferner
5

Zubná ambulancia pána doktora Kompasa je nová a moderne vybavená najnovšími stomatologickými prístrojmi a pomôckami. Personál vedie skúsený stomatológ MUDr. Ľ. Kompas, ktorý svojim milým prístupom a radami si rýchlo získa pacientov. Jeho dlhoročná prax sa odzrkadľuje aj na kvalite jeho výkonov. Požiadavkám pacientov sa pružne prispôsobí termínmi.

Čisté a hygienické pracovisko je takisto v časti, kde sa vykonáva dentálna hygiena. Mladá zdravotníčka tu používa k svojej práci najnovšie prístroje, ktoré spríjemňujú a urýchľujú dentálnu hygienu. Je nápomocná pri vysvetlení a odpovedí na otázky pacienta.

Celkový dojem v tomto stomatologickom zariadení je výborný.

Má zmluvu so všetkými našimi poisťovňami.

Zuzana Repanová
5

Najlepšia dentálna hygiena ?

Matus Kovac
5

Rýchle, lacné, bezbolestné, výborné, úžasné! Nikde inde, len tu! Navždy!!!

Daniel Imriška
5

Zubná ambulancia a zubná hygiena vo veľmi peknom prostredí, plne zariadené pracovisko, prístup ku klientom na vysokej odbornej úrovni no zároveň veľmi ľudský. Snažia sa vychádzať v ústrety klientom. Môžem iba odporúčať.

Juraj Prodaj
5

Výborná zubná ambulancia s kompletným vybavením a predovšetkým milým a ochotným personálom. Navštevujem ju spolu s celou rodinou už niekoľko rokov, doposiaľ máme len pozitívne skúsenosti. Vrelo odporúčam.

Lucia Buňová
Dentálna hygiena DentalKompas

Naozaj krasna ordinacia, vsetko nove pristroje, bezproblove dohodnutie terminu, termin vzdy rychlo, a hlavne perfektny pristup a praca. Som skutocne spokojna uz roky a mozem len odporucit.

M. M.
5

Pekne prostredie, profesionalny pristup a vybavenie, ustretovost.
S dentalnou hygienou som bol velmi spokojny a mozem odporucat.

Lucia Laurenčiková
5

So službami dentálnej hygieny som veľmi spojná, môžem odporúčať.

Barbora Remeková
5

Perfektne bezbolestne urobena dentalna hygiena odporučam každemu.

Zuzuana Chabadová
5

Úžasný pristup, krásne prostredie.... skvelé. Ďakujem!

Peter Cabadaj
5

Skvely a profesionalny pristup. Chodim pravidelne. Dakujem.

Kristána Jurášová

Maximalna spokojnost!

<< Predchádzajúce
Ďalšie >>

U nás vám dentálnu hygienu preplatí každá zdravotná poisťovňa.

Otváracie hodiny

Pondelok: 8:00 – 14:00
Utorok: 8:00 – 14:00
Streda: 12:00-18:00
Štvrtok: 8:00 – 14:00
Piatok: 7:30-12:00
Len na objednávku
Sob., Nedele a sviatky nepracujeme.
Zásady ochrany osobných údajov